8 juni 2013

Ballon nummer 159, Blij met wat brokjes en een aai over de bol en Dreamnight at the zoo.


Het was vandaag een drukke maar zeer geslaagde dag. Hier zou ik pagina's vol over kunnen schrijven maar ik duik nu toch echt mijn bed in.

Vrienden van mij zijn een dagje naar Nieuwkoop. Ze vroegen mij Niles de kat binnen te laten en eten te geven voor ik ging slapen. Ik mocht de "aanloopkat" ook best wel wat geven als hij toevallig voor de deur zou staan. Nou, deze kat stond voor de deur. Binnen twee tellen was hij echter binnen en zat hij met zijn hoofd in de eetbakjes van Niles. Na een simpele doch voedzame maaltijd heb ik hem weer buiten gezet.

De terugreis naar huis bleef deze kat mij bijna dwangmatig volgen. Als een paard in galop denderde hij achter mij aan om vervolgens tussen mijn benen door een voorsprong te nemen. Daar beef hij dan staan om te kijken of ik hem wel volgde. Ik wilde de kat geen aandacht geven en ging er vanuit dat hij wel ergens in zijn buurtje zou blijven hangen. Maar nee, tot slechts één huizenblok bij mijn voordeur verwijderd is hij met mij meegelopen. Wat wat brokjes en een aai al niet kunnen doen.


Op de valreep kwam er ook nog een mooi verhaal binnen van Monica. Dit verhaal wil ik jullie niet onthouden.....


Vrijdagavond is het weer Dreamnight at the Zoo. Dit is een avondopenstelling van dierentuinen voor gezinnen met chronisch zieke of gehandicapte kinderen. Even een avondje zonder zorgen en alleen maar genieten. Dit is ooit in Nederland begonnen en wordt nu wereldwijd in veel dierentuinen gedaan elk jaar de eerste vrijdag in juni (op het zuidelijk halfrond bij voorkeur op de 1e vrijdag van december).

Peter doet al jaren mee hieraan als zijn typetje Wil Zonnebril. Eerst in 
Avifauna en nu al voor het 4e jaar op rij bij Neeltje Jans. Een vriend van ons regelt allemaal mooie snelle auto’s van Ferrari’s tot Lamborghini’s tot zelfs elektrische sportwagens als Tessla en Fiskers. Wij helpen de kinderen bij het in en uit stappen en Wil Zonnebril loopt overal tussendoor lekker zich zelf te zijn en 'het verkeer te regelen'.

Je ziet op zo’n avond de kinderen en ook ouders glunderen als ze met zo’n mooie auto mee mogen. De berijders zijn ook niet de beroerdste en willen wel even laten zien hoe snel ze kunnen. De politie knijpt gelukkig een oogje dicht nadat ze even de berijders op het hart drukken toch vooral om de veiligheid te denken. Een van de eerste jaren had Wil Zonnebril ervoor gezorgd dat er kinderen in de politieauto kwamen. Nou één rondje dan werd gezegd. Na dat ene rondje hadden ze er zo’n schik in dat ze bleven rijden en tegenwoordig staan ze al klaar om mee te rijden. De kinderen vinden ook dit prachtig als ze met zwaailichten en sirenes wegrijden. 


Een politieauto kwam alleen een fazant tegen. Die vertelt het niet meer na maar hij heeft wel een mooie handtekening achtergelaten (sterretje).
Dit jaar zorgde Wil Zonnebril er zelfs voor dat er 6 kinderen een rondje met de brandweerauto mee mochten. Wat zouden we zonder Wil moeten? ;-)
Het is zo mooi om op zo’n avond de kinderen te zien stralen als ze in zo'n auto een rondje mogen mee rijden. Je ziet ze weer gewoon lekker kind zijn. Dan te bedenken dat het voor onszelf zo’n kleine moeite is om hier bij te helpen en je ziet hoe gelukkig je een ander kunt maken.

groetjes,

Monica 


De wind is vandaag matig met een kracht van drie a vier op de schaal van Beaufort. De ballon reist richting het zuidoosten.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten