9 juni 2013

Ballon nummer 160, enthousiast in training......


Vandaag laat mijn pupil en vriend Jorrit de ballon op. We hebben samen een erg leuk en leerzaam weekend achter de rug. Hieronder volgt zijn verhaal.


Mijn naam is Jorrit Schooneman,
Een paar jaar geleden leerde ik Dennis kennen op een beurs in Grootebroek. Dennis was daar aan het goochelen. Zelf was ik net begonnen met het leren van een paar goocheltrucjes. Toen ik een jaar daarna mee ging met het NMU jeugdweekend, kwam ik Dennis daar weer tegen als organisator van dit goochelweekend. Inmiddels ben ik ook lid geworden van zijn vereniging.
Ik goochel nu al ongeveer 6 jaar. Toen mijn oude buren gingen verhuizen hadden we een buurt Barbecue georganiseerd. Ik was toen al bezig met de bekers en balletjes die ik voor de buren wou laten zien, maar het vervelende toen was dat het niet lukte! Mijn buurman deed het voor en het balletje ging gewoon door het bekertje. Ik snapte er niets van en vroeg aan mijn buurman of hij nog meer wou laten zien. Hij ging naar zijn huis en pakte een kleurboek. Alle pagina’s waren wit en met een tik met de goochelstok zaten er lijntjes in. Ik stond met open mond te kijken! Het leuke is dat ik het nu zelf kan!
Ik ben nu bezig met een act voor het junioren concours in Meppel. Dennis is me nu aan het coachen voor volgend jaar.
Ik ben vanaf vrijdag naar Dennis gegaan, hij had namelijk zelf een voorstelling voor een feest in het Magic art center te bennebroek en dat wilde ik graag eens zien. Zelf mocht ik ook wat close-up trucjes doen voordat Dennis op moest.
We hebben gisteren heel wat trucs gemaakt en geleerd. Om even te ontspannen zijn we naar Haarlem geweest. We verse frietjes gegeten bij In den Swarten Hondt en we zijn naar het Tylers museum geweest. Die man heeft alles maar dan ook alles verzameld wat je maar kunt bedenken. Munten, stenen, schilderijen en zelfs de oudste goocheltrucs konden we zien! Een vriend van Dennis is te zien in de instructie filmpjes bij de trucs.  
Nu mag ik een ballon oplaten en dat vind ik erg leuk. Ik ga ook nog leren hoe ik ballonnen moet vouwen en dan ga ik alweer naar huis. Gelukkig is volgende week vrijdag alweer de clubavond en dan gaan we weer lekker goochelen!



Groetjes van Jorrit ( Goochelaar Jorido )


De ballon reist vandaag met een zwakke windkracht 3 richting het zuiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten