29 juni 2013

Ballon nummer 180, Rustig op jacht.


Het is een prima en vooral rustige dag. Vanmorgen ben ik even met de buurman naar de groothandel geweest om kattenvoer, kippenvoer, zaagsel en grit te kopen. Dat lukt mij niet op de fiets. De hele schuur staat weer vol en de komende maanden kan ik dus weer vooruit.

Niet echt spannend maar wel nodig heb ik vandaag het kippenhok verschoond, De kippen leggen heel goed en ik geloof dat ik bijna een bord in de tuin kan zetten met eieren te koop. Vaak geef ik wat doosjes weg aan de buren om het gekakel een beetje goed te maken. De kippen maken niet heel veel lawaai maar als ze een ei moeten leggen hoor je ze echt wel. Voor ik aan de kippen begon heb ik wel eerst toestemming / goedkeuring gevraagd aan de buren. Zij vinden het gelukkig ook niet erg. Het brengt wat landelijke geluiden in onze straat in Hoofddorp. De vliegtuigen zijn vervelender.



In de tuin bloeien de wilde orchideeën. Ook de verschillende clematissen komen goed in bloei. Soms ben ik echt verliefd op mijn tuin ;)


Helaas is door het gebrek aan flinke warme dagen en het zonnetje de vijver niet helemaal zoals hij zou moeten zijn. Er zijn te weinig kleine waterbeestjes om de salamanders en stekelbaarsjes te voeden. Watervlooien zorgen er ook voor dat de algen worden opgegeten. Nu is het net een soort soep in mijn vijver. Straks ga ik met Manon even op watervlooienjacht. Ze kent een plek waar je er miljoenen kan vangen. Dus morgen wellicht een stralende vijver en tevreden salamanders.

De ballon reist vandaag rustig en vrolijk richting het oosten. Opzoek naar het zonnetje en natuurlijk naar een mooi verhaal.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten