12 september 2013

Ballon nummer 255, Een fijn nieuw huis gevonden.


Rond eind maart begin april zijn er op verschillende scholen eieren uitgebroed middels mijn broedmachine. Dit met fantastisch resultaat. Normaal vallen er elk jaar wel eieren uit of af. Deze zijn dan niet bevrucht of de kuikens maken simpelweg de groei niet door. Dit jaar zijn echter bijna alle eieren uitgekomen. Prachtige, gezonde pluisbollen. Al deze kuikens zijn naar de kinderboerderij gegaan om daar op een gezonde manier en in een ruime vrije omgeving op te groeien tot jong volwassen kip. Deze jonge kippen zijn nu groot genoeg om elders een fijn onderkomen te krijgen.

Zondag worden er vier kipjes opgehaald door lieve vrienden van mij. Zij zijn de hele week al druk in de weer met het in elkaar zetten van een prachtig hok. Het hok is keurig in de beits gezet en de laatste hand wordt gelegd aan een warm en knus onderkomen. Ook al wonen de kipjes er nu nog niet, ze hebben al wel prachtige namen gekregen. Plofje, (van de bekenden supermarkt kip) Drummer, (van de bekende drumstick) Tokkie en Slofje. De namen zijn gegeven met een knipoog. Een ding weet ik zeker. Deze kippen komen super goed terecht en krijgen een pracht leven.

Mensen vragen mij wel eens wat er met de haantjes gebeurt. Deze worden, zoals we dat netjes zeggen, geruimd. Zelf sta ik daar ook helemaal achter. Het zijn geen plofkippen die in zes weken tijd worden vet gemest maar het zijn kippen die vrij hebben rondgelopen, heerlijk te eten hebben gekregen en zelf hebben kunnen scharrelen tussen het gras. Ik geniet met een veel beter gevoel van zo'n stukje kip dan van de supermarkt kip waar ik niet van weet wat voor leven die heeft gehad.

  
Dit is ons Slofje...!! Heeft de kip een naam, dan is het opeten van de baan.....!!


Zelf moet ik weer even wat lekkerder in mijn velletje komen te zitten. Veel spanning momenteel om gezondheid en werk. Dat merk ik aan mijn emotie, energie, nachtrust en buik. Vandaag ben ik in alle rust een glaasje gaan mozaïeken. Daarna heb ik hem gevuld met bijenwas. Morgen kan ik hem gaan voegen.

De ballon reist vandaag richting het oosten met een zwakke wind. Op zoek naar rust en inzicht. Opzoek naar bijzondere verhalen.

1 opmerking:

  1. Weer een mooi verhaal dennis,sta er toch elke keer weer van te kijken hoe je het zo prachtig op papier krijgt.Zelfben ik er niet zo goed in om zo,n stukje te schrijven,en over die kippen die een nieuw huisje krijgen dat hebben wij zelf ook ondervonden vorig jaar in sept wij ons huis te koop gezet heel snel verkocht en een prachtig nieuw huis in ulft gekocht waar wij het ontzettend naar ons zin hebben lekker niet meer werken zelf je tijd indelen enz enz ik wens jou heel veel sterkte dennis denk aan je zelf je bent een van de weinige vrienden die ik heb overgehouden van de tijd dat ik daar op die school heb gewerkt groetjes en xxxx van ver ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen