29 september 2013

Ballon nummer 272, Rust, hoop en geduld.

We kregen visite van het nichtje van Myrte, haar vriend en hun dochtertje. Ze hebben samen de ballon opgelaten en Anne-Marieke heeft een bijzonder verhaal gedeeld.



2012: Ik was HBO afgestudeerd, nog even geen zin om te werken. Lekker reizen, feestje hier en daar, altijd wel wat gezelligs op de planning. Toen ik half 2012 zwanger werd, veranderde mijn leven enorm. Ik was een mama-to-be. Nog geen baan, geen eigen woonruimte en mijn vriend in het buitenland. 


Ik ging, na 5 jaar op kamers te hebben gewoond, weer bij mijn moeder wonen. We kunnen het gelukkig erg goed met elkaar vinden maar het is na zo'n lange tijd wel weer even wennen. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een eigen huis, maar ik kreeg te horen dat dit nog jaren kon gaan duren. Ook de zoektocht naar een baan bleek knap lastig. Weinig vacatures en ik wist ook niet goed welke richting ik op wilde met mijn diploma.


Onze kleine is begin 2013 geboren. Ik heb gelukkig altijd de rust kunnen houden en het gevoel gehad dat het allemaal snel goed zou komen. Met zowel de baan, als de woonruimte. Het enige wat ik daarvoor nodig had was geduld.

Uiteindelijk ben ik gaan solliciteren naar een baan op MBO niveau en ik mocht op gesprek komen. Tijdens de sollicitatie werd mij een baan aangeboden op HBO niveau. Dat was echt een geweldig en een onverwacht aanbod. En eigenlijk is het nog steeds niet te geloven. Ik ben daar inmiddels 2 maanden aan het werk en het enige wat nu nog ontbreekt is een eigen woonruimte. Twee dagen voordat ik deze ballon op liet heb ik ook daarvoor een aanbod gekregen.


Ik wil de vinder van de ballon, en een ieder die zich voelt aangesproken, meegeven dat rust, hoop en geduld heel veel voor je kunnen betekenen. Ik ben ervan overtuigd dat ik mede hierdoor ben gekomen waar ik nu ben en wil zijn. Want wie had dit in 2012 bedacht? Ik ben een hele trotse mama, ik heb een goede baan en ben binnenkort bewoonster van een prachtig huisje!  At last. Na een jaar eindelijk onze eigen plek!!

Anne-Marieke


Een eigen woonruimte, een fijne baan met lieve en betrokken collega's, een vriendelijke, zorgzame en menselijke werkgever zijn helaas niet vanzelfsprekend in het leven. Verhalen zoals het verhaal van Anne-Marieke maar ook het verhaal van Fred geven in elk geval hoop en vertrouwen in de toekomst. Ik gun elk mens dit soort mooie ervaringen.

De ballon reist vandaag met een matige wind richting het zuidwesten. Opzoek naar veel meer bijzondere verhalen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten