4 oktober 2013

Ballon nummer 277, Artistiek de wereld in.


Vandaag laat mijn goede vriend Bert de ballon op. Het heeft even geduurd maar eindelijk is hij uit het hoge Noorden deze kant op gekomen. Hieronder zijn verhaal.




Hallo allemaal,

Vandaag ben ik op bezoek bij Dennis in Hoofddorp.
Ongeveer 8 jaar geleden hebben we afgesproken om een keer op visite te gaan en vandaag is het er dan toch eindelijk van gekomen. Jaja, beter laat als nooit zullen we maar zeggen J

Ik ken Dennis nu 10 jaar en er is door de loop der jaren een goede vriendschap ontstaan.
We kwamen elkaar tegen tijdens een goochel wedstrijd in Hoogeveen waar ik mijn kunsten kon laten zien. Toen ik 12 jaar was ging ik voor het eerst naar het goochelweekend in Lunteren waar onder andere Dennis tot de leiding behoorde. Om voor het eerst naar het goochelweekend te gaan vond ik erg spannend want ik kende toen der tijd nog maar weinig mensen in de goochelwereld.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik werd gebracht door mijn ouders en dat ook mijn zus mee was om me uit te zwaaien. Het weekend was super gezellig en na een tijdje had ik al de leukste contacten gelegd. In het weekend heb ik veel nieuwe goochel effecten geleerd en veel nieuwe mensen leren kennen. Inmiddels ben ik 23 jaar en behoor ik tot de staf van het goochelweekend, dit jaar ga ik voor de 11de keer naar Lunteren toe, waar ik me nu al op kan verheugen.
Ik begon met goochelen toen ik 6 jaar was en een goocheldoos van mijn opa en oma had gekregen. Goochelen, magie, theater en entertainment waren altijd al dingen welke mij zeer interesseerden, want ik vond het altijd een hele beleving om samen met mijn ouders naar het theater te gaan om te kijken naar een voorstelling.

Samen met mijn Zus Emma treed ik regelmatig op als duo Bert The Magicman en Emma.
We bedenken samen de inhoud van onze show en ontwerpen en bouwen gezamenlijk de truc’s waar we vervolgens mee optreden. Samen met Emma heb ik een aantal jaren op dansles gezeten en dit komt nu goed van pas in de voorstelling, we dansen af en toe nog een chachacha of roemba maar de Jive is onze favoriete dans. Emma en ik hebben een goede band met elkaar en zijn deze zomer samen op vakantie geweest naar het buitenland. En hele leuke ervaring was het waar we beide leuke verhalen aan over hebben gehouden

Zoals je hoort ben een nuchtere Hollandse jongen en ben opgegroeid in Emmen, waar ik overigens ook naar school ga. Ik studeer aan Stenden Hogeschool en volg de opleiding Leisure management.
Ik zit in het 3de jaar van de opleiding en rond dit jaar de opleiding in Emmen af. Ik hoop ik een leuke baan te vinden in de vrijetijdssector waar ik mensen op een leuke en aangename manier mag vermaken.

Ik zie de toekomst vol vertouwen tegemoet…!!

Groetjes vanuit Hoofddorp,

Bert Wijnholds uit Emmen.




Bedankt voor je verhaal lieve Bert. Ik hoop dat de volgende keer dat je hier bent, minder lang gaat duren...!!
De ballon reist vandaag met een matige wind, windkracht 4 op de schaal van Beaufort, richting het Noorden. Wellicht richting Emmen. Bert gaat hem niet vinden want hij logeert op dit moment in Hoofddorp....!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten