26 december 2013

Ballon nummer 360, Met dank aan Rudolph en twee ballonnen gevonden.


Van mijn fijne werkgever kreeg ik voor de kerst een V&D cadeaubon. Aangezien ik na de kerstvakantie zeeën van tijd krijg, helaas ook geen ballonnen meer hoef op te laten, heb ik deze bonnen maar omgezet in Rudolph's complete cupcakes boek. Myrte en ik hebben gisteren vast één recept uitgeprobeerd en ze zijn heerlijk en prachtig geworden. We eten vandaag bij de zus van Myrte en wij moesten voor iets lekkers bij de koffie zorgen. Nou dat is, met dank aan Rudolph, absoluut gelukt. Misschien openen we volgend jaar wel een cupcakewinkeltje....! ;) Er is in elk geval een nieuwe hobby geboren.

Van de week kwam er een brief van mijn helium leverancier. Vanwege het voortdurende tekort aan helium op de wereldmarkt zijn de kosten voor helium substantieel verder gestegen. Mijn leverancier ontkomt er daarom niet aan om de verkoopprijs van helium met 20% te verhogen. Verder gaat ook de maandhuur van de cilinder omhoog. Het jaar is bijna ten einde en de laatste ballonnen staan op het punt aan hun zoektocht, naar bijzondere verhalen, te beginnen. In de eerste week van het nieuwe jaar zal ik de cilinder weer moeten inleveren en is mijn project echt klaar. 365 ballonnen, één jaar lang elke dag één ballon. Ik vind het altijd een mooi gezicht als zo'n vrolijk gekleurde ballon met een kaartje en een poppetje opstijgt en na verloop van tijd uit het zicht verdwijnt. Ik zal het missen. Ik verwacht wel dat er in de toekomst nog kaartjes van mij gevonden zullen worden en wellicht nog een paar bijzondere verhalen worden gedeeld.

Pas geleden kreeg ik de volgende berichtjes gemaild.

Goedendag,
Hierbij zou ik u willen laten weten dat ik uw ballon heb gevonden in Halle,Gelderland.
Ik heb de ballon gevonden op vrijdag 20-12-13 en deze ballon heeft u opgelaten op 12 december.

Mijn naam is Willy Roelofs,55 Jaar.

Wat een leuk idee van het gelukspoppetje,Hiervoor wil ik u danken!

Wat een leuke actie om iedere dag een ballon op te laten.
Hopende dat u veel reacties krijgt.....


Mvg
Willy Roelofs  


DSC02606.JPG wordt weergegeven


Beste Dennis,

In het weekend van 4 t/m 6 oktober,waren wij met kinderen en klein kinderen in Makkum.
Dit was na aanleiding van ons 45 jarig huwelijk. Het was dit weekend prachtig mooi weer dus gingen we op zo 6 oktober naar het strand. Op de foto is de vindplaats van het kaarje.

De ballon was al helemaal weg ,maar het kaartje nog in tact.
Bijna iedere vacantie vind ik wel wat,meestal een beurs of zo iets,dus was het wel leuk ook eens iets anders te vinden.

Mijn naam is Geert Karel Mink,gepensioneerd beveiligingsmedewerker KPN.
Ik ben getrouwd met Fini Knobbe,samen hebben we 2 dochters (43 en 40 )en 3 kleindochters en 1 kleinzoon.
Mijn hobby is het houden van vogels,kippen en eekhoorntjes. Achter huis staat een voliere van 6 meter lang,
1,75 breed en 1.80 hoog. Vogels houden doe ik nu al bijna 60 jaar.

Hopelijk heb ik je hiermee voldoende kunnen informeren.

Mhgr.Geert Karel Mink
Leeuwarden



Soms reageren mensen direct en soms blijft het kaartje een tijdje liggen. Een melding uit Halle en een verhaaltje uit Leeuwarden. De ballon komt overal. Bedankt beste Willy en Geert.

Met een matige windkracht waait de ballon deze tweede kerstdag richting het noordwesten. Opzoek naar een vinder met een bijzonder, emotioneel, vrolijk of grappige verhaal.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten